Aanmeldingsopties

ENKEL BESCHIKBAAR INDIEN JE DAG 1 EN 2 VAN DE MASTERCLASS DIGITAAL LEREN OOK AL GEVOLGD HEBT
| Masterclass digitaal leren | | Dag 3 |
|
- maken Transferscan: hoe goed scoort jouw (online) leertraject op borging in de praktijk? Vul de scan in voor een leertraject waarvan jij vindt dat de borging nog wel beter zou mogen, of voor een nieuw leertraject waarin je dit optimaal wilt regelen. De uitslag neem je mee naar de bijeenkomst en aan de hand van de 7 succesfactoren voor Transfer gaan we elk leertrajecten versterken op borging.
- neem een situatie mee die jij online lastig vindt, waar je weerstand vanuit de groep ervaart, of weerstand van individuele deelnemers (niet meedoen, video niet aanzetten). In het onderdeel Omgaan met weerstand in de training, checken we dit praktisch met de Interventieladder, wat kun je doen als docent om de weerstand om te buigen?
- Neem een online werkvorm mee ie je afgelopen tijd succesvol hebt ingezet of meegemaakt en die je wilt aanraden aan de groep. Iedereen krijgt 2 minuten om deze te vertellen/doen in de training.
|
| | Inloop in Teams | | beeld - en geluid check |
|
|
|
| | Start | | Openen en welkom door online trainer Laura van den Ouden |
|
|
|
| | Online werkvormen | | Wat heb je succesvol toepast, welke (nieuwe) online werkvorm zou je ons adviseren. Iedereen krijgt 2 minuten om deze te vertellen/doen in de training |
|
|
|
| | Pauze | | Neem even de tijd om te ontspannen en weg te gaan van het computerscherm |
|
|
|
| | Omgaan met weerstand: | | Ondanks goede online werkvormen en oog voor online groepsdynamiek kan weerstand voorkomen. Wanneer noem je online gedrag weerstand, hoe herken je het snel, wanneer grijp je wel/niet in en hoe grijp je dan in? Deze vragen gaan we beantwoorden in dit deel van de training. Je leert de interventieladder kennen met 7 interventies die jij kunt inzetten als docent om onwenselijk gedrag, zoals video uithouden als online deelnemer, of niet actief bijdragen bij brainstorms, etc, om te buigen naar constructief gedrag. Aan de hand van de meegenomen cases gaan we de Interventieladder meteen actief inzetten. |
|
|
|
| | Blended learning opzetten: | Uiteindelijk zal na deze intensieve online periode een mix tussen fysiek bijeenkomen en online lessen overblijven. We hebben namelijk gemerkt dat online goed werkt voor bepaalde onderwerpen en bij bepaalde doelgroepen. En dat voor sommige onderdelen in lessen fysiek bijeenkomen beter werkt. Hoe maak je nu de beste blend, wat kun je online doen en wanneer is fysiek bijeenkomen beter? En hoe maak je er een duidelijk en effectief leertraject van, kortom, hoe ga je een blended leertraject goed faciliteren, zodat de deelnemer weet wat wanneer de bedoeling is? |
|
|
|
| | Pauze | | Neem even de tijd om te ontspannen en weg te gaan van het computerscherm |
|
|
|
| | Borging van online leertrajecten: | | Er zijn veel online scholingen, maar lang niet allemaal hebben ze effect gehad in de werkpraktijk. Vaak door afleiding, stress, maar ook te weinig uitdaging en praktisch oefenen online, zijn veel online scholingen matig toegepast in het werk. Dit kan anders! Als je van te voren weet welke 7 factoren van invloed zijn op een goede borging en transfer naar de praktijk. Aan de hand van de ingevulde Transferscans bekijken we de resultaten op borging en krijgt iedereen voor zijn/haar scholing tips om nog meer rendement te halen uit elk van de 7 succesfactoren. |
|
|
|
Gasten hebben geen toegang tot deze cursus. Probeer aan te melden.